Zon, vulkanisch strand en nog meer zon! - Reisverslag uit Pucón, Chili van Rick en Eline - WaarBenJij.nu Zon, vulkanisch strand en nog meer zon! - Reisverslag uit Pucón, Chili van Rick en Eline - WaarBenJij.nu

Zon, vulkanisch strand en nog meer zon!

Door: Rick en Eline

Blijf op de hoogte en volg Rick en Eline

05 Februari 2013 | Chili, Pucón

Buenas tardes! Alweer een poosje geleden sinds de laatste update, maar dat is alleen maar goed nieuws, want we hebben ons uitstekend vermaakt.

Onze terugreis over de Andes leek beter te gaan dan de heenreis: prachtig weer, goed zicht op de Aconcagua (de hoogste berg van het westelijk halfrond) en geen snurkende man voor ons. Ook de grenspassage ging relatief vlot, ook al werd er wel veel strenger gecontroleerd op het meenemen van vers voedsel. Maar helaas, eenmaal in Chili heeft het veel geregend, en nog steeds waren er wegwerkzaamheden waardoor we vertraging opliepen. Eenmaal aangekomen in Santiago, hebben we direct een bus genomen naar Talca, een stad waar we wilden raften en wederom genieten van wijn, maar dan uit de Chileense Central Valley. Het toeristisch gehalte van Talca viel alleen enorm tegen; een goedkoop hostel was er niet te vinden, en ook de toeristische attracties hebben wij er niet ontdekt. Reden genoeg om door te gaan naar de volgende bestemming.

Na een goede nacht slaap, hebben we vroeg weer een bus gepakt naar Chillan, een iets zuidelijker stad. Een redelijk moderne en westerse stad, met vooral veel shopgelegenheden. Dit laatste hebben we direct na aankomst gedaan, hoewel alleen Rick wat kleine dingen gekocht heeft. De dag erna naar het strand/surfparadijs Buchupureo. Een prachtige rit door heuvels en uiteindelijk een superzicht op grote golven die op een zwart strand sloegen. Enthousiast liepen we de bus uit naar het strand, maar we zagen niemand zwemmen...daar bleek de stroming te agressief voor. Een dagje strand werd dus uiteindelijk letterlijk een dagje strand, we hebben nog net onze tenen in het water gehad. Toch een lekkere dag gehad in een ontzettend mooie omgeving.

Na Chillan trokken we oostwaarts voor nog meer natuur: Volcan Chillan. Tegen de Andes aan ligt de Nevados de Chillan, een keten van vulkanen met eeuwige sneeuw erop. Ons hostel was een authentiek-aandoende grote blokhut, met een zwembad erbij. De twee dagen die we er hadden, hebben we volop de omgeving verkend. We zijn al liftend tot aan de voet van de vulkaan gekomen, waar een groot thermenresort ligt (trouwens ook weer liftend terug) en we hebben een wandeling van 5,5 uur gemaakt door de bossen, vulkanische resten en bergen. Zoveel Kodak-momentjes hebben we nog nooit gehad, we waren gewoon overdonderd door al dit moois.

Op dit moment zijn we in Pucon, zeg maar Gardameer meets Ibiza. Ook al krioelt het hier van feestvierende toeristen en jonge gezinnen, we vermaken ons hier goed. Pucon ligt tussen een meer en een vulkaan (Villarrica) in, wat de omgeving bijzonder en mooi maakt. Hoewel de attractie hier is om de vulkaan te beklimmen, hebben wij ervoor gekozen dat niet te doen. Wel hebben we gisteren geraft op de Trancura-rivier. Categorie 4-5 (op een schaal van 0-6) en het was rammend gaaf. We hadden een leuke groep en instructeur, het weer was perfect en het water geweldig. Eén rapid hebben we overgeslagen, dat was een categorie 6, die alleen door professionals kan worden gedaan. Wat we daar wel hebben gedaan, aan het eind van die rapid, was van een hoogte van 5,5 meter het water in springen: ook super! Wat trouwens opvalt in de stad: overal zie je Duitse invloeden, van restaurant ´Biergarten´ tot de straat ´Holzapfel´ en ´Spezialitäten´ die je kunt kopen. We worden dan ook door iedereen voor Duitsers aangezien. Toch jammer.

Voor de oplettende lezers: Temuco hebben we overgeslagen, met de simpele reden dat we even geen zin hadden in weer een stad. Onze volgende stop is Valdivia, een stad die ooit door Hollanders veroverd is en bekend staat als de bierhoofdstad van Chili. Dat belooft wat :)

Onze eigen foto´s laten nog steeds op zich wachten, maar al wel wat foto´s van het raften!

• 06 Februari 2013 - 01:45

Ine:

Und Prosit ! Gaaf, dat raften; je bent wel moeilijk te herkennen met zo'n helmpie.
    Mooie verhalen, hou dat vooral vol; we volgen jullie. Liefs uit Rijssen !

• 06 Februari 2013 - 07:39

Esther:

Het klinkt allemaal geweldig mooi en heel gaaf! Wel ook ongelooflijk actief dit reisverslag: het is nog een fysieke training zo'n reis :) De foto's voegen e-norm veel toe hoor ;) Heel veel plezier en hopen dat jullie inmiddels heerlijk in de zee kunnen: het klinkt daar schitterend..!

• 06 Februari 2013 - 09:51

Lienke:

Leuke update! Jullie genieten er duidelijk van. Mooi!
    Dat ratten was vast gaaf!
    Heel veel plezier nog!!
    Groetjes Lienke&co

• 06 Februari 2013 - 20:27

Teun En Erika:

Typisch een geval van Jawohl Fraulein dus!! Het klinkt allemaal super. En vooral de foto's van de sprong. Te gek. We kijken al weer uit naar de volgende update.

kus papa en mama

• 07 Februari 2013 - 22:04

Ans:

Klinkt allemaal weer geweldig! Rick die vanaf 5,5 meter hoogte springt, dat hadden we nooit gedacht toen hij nog jong was

• 08 Februari 2013 - 17:01

Lisa:

De verhalen klinken goed Rick! Jullie zijn wel flink aan het doorreizen of niet? De foto's van het raften zien er heel vet uit, brengen bij mij ook weer goede herinneringen naar boven, heel gaaf hoor! Veel plezier nog!